Ifin pitkäjänteinen ulkomainonta on tuonut tulosta

Category
Digitaalinen mainonta
Button Text
Format
No items found.
Key Result
Button Text

Learn More
Learn More

Vuodesta 2023 lähtien If on pitänyt mainonnassaan kiinni tunnistettavasta konseptista: “X auttaa vähän – If auttaa paljon.”


Luova toimisto Åkestam Holstin luoma konsepti rakentaa mielikuvaa If:stä luotettavana ja asiakaslähtöisenä kumppanina. Tavoitteena on ollut erottautua kilpailijoista ja vahvistaa brändiä pitkäjänteisellä, luovalla ja johdonmukaisella mainonnalla kaikilla Pohjoismaiden markkinoilla. Kampanjan mediatilaukset hoitaa Dentsu Finland.


“Kehittämällä asemaa auttavaisena kumppanina, joka pystyy mukautumaan kuluttajien muuttuviin tarpeisiin, If Vakuutus voi erottautua kilpailijoistaan ja vahvistaa brändinsä myönteistä mielikuvaa”,  kertoo Ifin Acting Head of Media and Insights, Kevin Joyce.

 

Mainonnan muistamisen trendi

Ifin kampanjoista on tehty viisi mainonnan kampanjamittausta vuosina 2023–2025. Tulokset osoittavat selkeää kasvua:

  • Mainonnan muistettavuus on 33 % korkeammalla tasolla kuin Bauer Media Outdoorin tutkituissa kampanjoissa keskimäärin.
  • Viiden mittauksen trendi osoittaa jatkuvaa nousua mainonnan muistamisessa ja viestin omaksumisessa.


“Olemme nähneet vahvaa kehitystä mainonnan muistettavuudessa ja olemme johdonmukaisesti alan keskiarvojen yläpuolella. Olemme myös havainneet jatkuvaa kasvua pääviestin omistajuudessa.Kevin Joyce jatkaa.

Kiinnostuksen kasvu

Bauer Media Outdoorin kanssa toteutettujen tutkimusten mukaan kampanjat lisäävät asiakkaiden kiinnostusta If:iä kohtaan yhä vahvemmin:

  • Kiinnostus Ifiä kohtaan on kasvanut positiivisesti ensimmäisestä mittauksesta viimeiseen mittauskertaan.  
  • Mainonta saa asiakkaat arvioimaan Ifiä relevanttina vaihtoehtona ja vahvistaa harkintaa.


“Olemme nähneet pitkäaikaisen positiivisen kehityksen brändin tunnettuudessa ja harkinnassa. Tällä hetkellä pidämme kiinni 9 asiakkaasta 10:stä”, Kevin Joyce paljastaa.

Aktivointi – konkreettiset vaikutukset

Pitkäjänteinen viestintä näkyy myös asiakkaiden toiminnassa:

  • Halukkuus avata tai jatkaa asiakkuutta Ifissä on noussut  indeksilukuun 140.
  • Harkinta asiakkaaksi ryhtymisestä on noussut tasolle 131.
  • Suositteluhalukkuus ystäville ja tuttaville on kohonnut  indeksilukuun 132.
  • Myös halu keskustella, etsiä lisätietoa ja ottaa yhteyttä Ifiin on kasvanut vahvasti.

(indeksi laskettu niin, että ensimmäinen mittaus, kevät2023, sai arvon 100)

Miksi konseptitoimii ulkomainonnassa?

Konseptin vahvuus ulkomainonnassa on sen yksinkertaisuus ja selkeys. Viesti on nopeasti ymmärrettävissä, ja visuaalista ilmettä voidaan hienosäätää ajan myötä ilman,että tunnistettavuus kärsii.


“Konsepti toimii erinomaisesti ulkomainonnassa, sillä se on yksinkertainen, helposti tulkittava ja mainosviesti on selkeä. Lisäksi voimme tehdä pieniä muutoksia muotoiluun ja lähestymistapaan ajan myötä säilyttäen samalla uskollisuuden alkuperäiselle luovalle konseptille”, Kevin Joyce huomauttaa.

 

Opit pitkäjänteisestä tekemisestä

Ifin kokemusosoittaa, että brändin rakentaminen vaatii aikaa ja johdonmukaista panostusta. Pitkäjänteinen viestintä ei ainoastaan paranna mitattavia tuloksia – se myös vahvistaa asiakassuhteita ja brändin asemaa markkinassa.

“Brändäykseen ja johdonmukaiseen konseptiin keskittyminen vaatii kärsivällisyyttä, luottamusta, sitoutumista ja pitkäjänteistä näkemystä tuloksista”, Kevin Joyce kiteyttää.

Yhteenveto

Ifin kampanja on esimerkki siitä, miten yhtenäinen konsepti ja johdonmukainen toteutus tuottavat kasvavia tuloksia. Kun viesti on selkeä ja toisto harkittua, brändi jää mieleen ja pysyy siellä.